tisdag 20 september 2011

Melodifestivalen!

Ja, jag var på uttagning till melodifestivalen i går. Jag och Camilla Janson, vårt oppositionsåd var där och lyssnade på bidragen som tävlade om en plats till den stora tävlingen i Upplands Väsby i Januari. Detta skedde på dagcentralen i Bro i går eftermiddag!

Det var daglig verksamhet i Upplands-Bro kommun som var arrangör och de tävlande arbetar alla på den dagliga verksamheten. De var så modiga tycker jag. För, det finns en sak som jag nog aldrig kommer att våga och det är att medvetet ställa mig framför en mikrofon och sjunga seriöst. Men de gjorde dessa killar och tjejer.
Domare var två personer från kulturskolan och de hade inte en lätt uppgift när de skulle utse en segrare. Men det lyckades de med och killen som vann sjöng Ted Gärdestads " Jag vill ha en egen måne". Jag håller tummarna för att det går bra för honom i Upplands Väsby i Januari!!

I dag uppmärksammas den internationella Alzheimerdagen på många platser runt om i landet och i Upplands-Bro kommun är det föreläsningar på eftermiddagen i kommunhuset. Dagen avslutas med en fotoutställning på plan 6 i kommunhuset. Den utställningen visar en projekt som man har haft och som har letts av vår äldrepedagog. De dementa har fått måla tavlor och det har dom mått så bra av.  Gå gärna dit och titta om ni har möjlighet!

Vi är några "tjejer" (vi var tjejer när vi börjde) som träffas ca 10-11 gånger per år och äter middag. Detta har vi gjort i 15 år nu, konstaterde vi just. Vi spar pengar tillsammans och så åker vi när vi fått ihop tillräckligt. Vi har varit i Barcelona, Prag, Venedig och nu i helgen som var åkte vi till Berlin. En mycket trevlig stad!

Har Socialnämnd sent i eftermiddag och efter den så ska jag gå till sparbanken och få ta del av delårsbokslutet. Jag är huvudman  i Sparbanken i Enköping. Min första bankbok hade jag nog där, tror jag. En grön oval sparbössa i plåt var det om jag inte minns fel.

Nä, ska ha lite andra övningar för mig här hemma innan jag drar, så....

Ha´re!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar