onsdag 2 november 2011

Long time..............no see

Motvilligt håller jag på att återvända till verkligheten, Jag och min gubbe åkte till Kreta för att fira hans jämna födelsedag. Med oss var  hans yngste son och min son med familj. Två av våra vänner följde också med, så vi var ett sällskap på åtta personer som for iväg okristligt tidigt en lördagmorgon. Vi gästade Platanias som ligger nära Chania och där var det lugnt, skönt och varmt. Varmt i havet, faktiskt varmare än i poolen. God mat och få bekymmer. Det stora problemet varje dag var: Var ska vi äta?
Själva födelsedagen firades först med allsång på sängkanten och bubbel, sen heldag vid stranden och avslutades med en väldigt god middag.

Jag har just suttit och läst psoriasistidningen och på Kreta försvann min psoriasis på de delar av kroppen som fick sol på sig. Inte i hårbotten dock, men, där är det svårt. Jag skulle nog behöva raka bort allt hår för att få bukt med det.

Budgetarbetet fortskrider. I morgon har vi i gruppledargänget heldag. Det fattas en del pengar mellan vad förvaltningarna äskat och den verkliga pengapåsen.  Ska bli spännande att se hur vår moderatledda allians tänker lösa det. Men, de har ju ett paradord: SÄLJ!  Det spelar tydligen ingen roll om anbudspriset ligger långt under det pris som revisorerna värderat fram: SÄLJ! Det är inte nyttan av skattekronan som är viktigast, utan ideologin. SÄLJ!

De ska också införa Trygghetsboende. Det hade vi i vårt valmaterial också. MEN, efter de artiklar som under den tidiga hösten fanns i tidningarna, så tycker jag att de borde besinna sig lite och tänka efter. Är det verkligen det bästa för kommuninnevånarna? Man hävdar att det finns tomma lägenheter i servicehusen och inga sökanden till dessa. PRO i Kungsängen vet flera personer som vill flytta in på servicehuset i Kungsängen och som har anmält intresse till detta, men, de har inte sökt formellt, därför finns det inget avslag, så de kan inte överklaga.....        Sätt igång och ansök på rätt sätt, tycker jag. Då finns det, svart på vitt att människor vill bo i servicehuset. Och, blir det avslag, så finns det ett beslut att överklaga!

I går fyllde farmors älskling 3 år. Hon fick en docksäng av oss. Hon var också med till Kreta och det var SÅ mysigt att ha henne med. Hon är så snäll, blir bara grinig när hon blir hungrig, men, vem blir inte det:-)

Näe, nu ska jag kolla lite i budgetpapperen.
Ha´re!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar