fredag 4 november 2011

Äntligen fredag.....

I går var det heldag med politiken igen och idag blir det nog halvdag. Vi arbetar för fullt med vårt budgetförslag och det arbetet har pågått i ca en månad, men, vi ser ljuset i tunneln nu.

Den här veckan är en vecka som med rätta kan kallas för plånboksdödarvecka. Min son, hans fru och farmors underbara barnbarn fyller år inom loppet av en vecka. Nu är två av tre avklarade och gissa vem som fick dyrast present? :-) Fy sjutton, min son blev 29! Det var ju inte så länge sedan som han föddes..... Farmors älskling blev 3 och svärdottern blir 27.

Jag har fått ett tråkigt besked av en god vän, och jag känner mig så otillräcklig vid dessa tillfällen. Det enda jag kan göra är att finnas här för dig när du behöver någon att prata med, gråta hos eller vad du nu än har för behov.
Jag fick också här om dagen veta att en man som jag känner har avlidit. Han blev bara drygt 60 år, inte ens pensionär ännu.
Så, var rädda om varandra, var glada för varandra. Vi vet ingenting om morgondagen.

Nu måste jag ut och rädda en talgoxe som förirrat sig in på altanen!

Ha en skön helg!
Ha´re!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar