tisdag 6 september 2011

Sjuk!

Ja, det är jag. Det låter som om det finns ett gäng kräftor i mina lungor. Det bubblar och fräser. Det värker i ryggen, halsen och öronen. Inte skoj!

Men i lördags hade vi skoj, jag, min syster och hennes dotter. Vi var på Lövsta gård och deltog i Loppisen där.
Det var ju konstrunda i helgen, då många lokala konstnäer visar vad de kan och vad de gör. Det var två konstnärer som hade sina alster på Lövsta.
Jag sitter med i styrelsen för Lövsta gård, som är en stiftelse, där kommunen är en av intressenterna och jag sitter som kommunrepresentant. Vi var några få från  styrelsen som träffades sent i våras och funderade på vad vi skulle kunna göra för att få fler besökare till Lövsta gård. Då kom vi på iden med loppis. Det brukar alltid dra väldigt mycket folk.
Samma dag så sprangs Tjejmilen i Stockholm och så var det stor loppis på IKEA´s parkering, så de som besökte denna lilla loppis var inte alls så många som vi hoppats på. Vilket också betydde att vi fick ta mycket med oss hem igen.

Vi får försöka ladda för en annan loppis.

Men, Lövsta gård är ett bra alternativ för den som vill fira något. Rummen är väldigt vackra och det finns ett stort kök, fullt utrustat för middagar. Jag har själv varit där både på konferens och bröllopsfest och lokalerna fungerade lika bra för bägge ändamålen.

Jag får nog hålla mig lugn ett par dagar känns det som, kroppen vill liksom inte riktigt vara med.

Så.....Ha´re!

1 kommentar: