torsdag 25 augusti 2011

Upphandling

I tre dagar har jag suttit i ett litet rum och läst ett sekretesbelagt förfrågningsunderlag angående driften av Hagtorps äldreboende. Det bara snurrar termer och begrepp i huvudet.
Beslutet om att Hagtorp skulle läggas ut på entreprenad var en eftergift till folkpartiet när vi startade vårt samarbete för fyra år sen. Det var under stora våndor som jag såg vårt parti ta det beslutet. Jag teg och samtyckte..... och nu är det på gång.
Jag har suttit och tagit del av och kan nu säga att jag förstår lite av vad det handlar om. Jag har haft sällskap i min "läsarlya" av representanter från PRO Kungsängen, PRO Bro och Kalevas Seniorer. SPF´s representant ville sitta med de två politikerna från alliansen.

Jag måste säga att jag är lite förvånad över det svala intresse som visats detta dokument från flera av de politiker som är invalda av sina kamrater att sitta i referensgruppen.

På onsdag har vi ett extra kommunfullmäktige och där har jag ställt en enkel fråga till ordföranden för socialnämnden. Jag frågar varför personalen på Hagtorp inte får vara med och lägga anbud och jag frågar när personalen ska få någon information om vad som kommer att hända, hur och när. Jag har under sommaren fått flera frågor av olika slag och karaktär av personal. Det är synd att personalen ska behöva vara orolig, tycker jag.

Näe, nu ska jag iväg till Jakan. Det är familjerättsnämnd i kväll.

Ha´re!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar