lördag 13 augusti 2011

Semestern.......

Är nu slut, för idag är ju bara en vanlig lördag.  Det har varit en bra semester. Vi har haft barnbarn med oss till Oskarshamn (där regnade det), till Kalmar (där regnade det), till Vimmerby (där var det uppehåll) och till Helsingborg (där det regnade). Vi har varit på eXperimentLabbet, Tropicana och Busfabriken. Barnen var tålmodiga i alla köer. Det är så roligt att få ha barnen en längre tid.
När vi sen kom hem, så fortsatte vi med vår stora rockad i hemmet. Tv-rummet är numera en trappa upp, gamla tv-rummet är lekrum och vardagsrummet väntar på en ny soffa. Inget är sig likt och det känns jättebra. Vi har kastat, kastat, sålt, gett bort och ska sälja ännu mer......

Jag har haft några vigslar under sommaren. Jag vigde min son i början på juli. Min syrra och jag gjorde brudbuketten och den blev jättefin. Bruden var nöjd. Mitt barnbarn skötte sig änglalikt, hon gick omkring och tyckte att hon var fin, nöp i klänningsfållen och bara log.

Jag och mina systrar har utökats. Vi är numera fyra stycken! Mycket trevligt!!!

Fyra gånger har jag ätit kräftor. Ja, jag tycker om kräftor. Mycket! Kan tänka mig kräftor några gånger till under hösten Hösten ja, nu är vi snart där. Om ett par veckor ska jag åka till Berlin och ännu senare i höst åker vi till Kreta med trevligt sällskap!

Politiskt har det varit lugnt.

Nej, nu går jag till syrran och fikar.....
Ha´re bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar