tisdag 1 mars 2011

Tisdagen 1 mars

Äntligen mars!!!! Nu kommer ljuset och våren, så är det bara!
I går var jag på det kommunala pensionärsrådet och det kommunala handikapprådet.
Förra gången vi hade borgerlig majoritet i fyra år, så la man ner dessa råd, få se hur det går denna period. Det är spännande, med betoning på spännande, att se alliansen i aktion.

Dagen idag började med att "De vises grupp" hade ett möte. Det mötet avslutades med en långlunch. En väldigt trevlig grupp med människor som tycker som jag.
Eftermiddagen ägnade jag till att åka till Sumpan och besöka den eminenta Psoriasismottagningen. Jag är inne i en behandlingsperiod och den har effekt, tack och lov!
Snart har jag snygga ben igen:-)

Vi hade ett extrainsatt möte med familjerättsnämnden kl 18,00.   
18,25 var vi färdiga och då var verksamhetsberättelse och budget avklarade. Man blir förvånad över vissa frågor. "Men hallå", du har suttit i den här nämnden i 4 år. Ska du fundera över saker nu, som har fungerat i 4 år.....  vi har fått en verksamhetsberättelse att godkänna varje år och den har sett likadan ut, sov du de fyra första åren eller????
Nu i kväll, så har det varit ett riktigt sväng-gäng här, med kladdkaka och skridskor.

Imorgon tror jag, med betoning på tror, att jag ska ta ner julgardinerna, för nu är mina Amarylisar utblommade och tomatplantorna har kommit upp 4 cm. Men, Orsa kompani lovar ingenting bestämt!!
Sen blir det Sparbanken i Enköping som får min fulla uppmärksamhet på kvällen. Vi ska ha Huvudmannaträff och det är alltid trevligt!

Lev väl!!!

1 kommentar: