måndag 7 mars 2011

Måndag 7 mars

Helgen har varit lugn. I lördags så tittade jag faktiskt på 2 chansen eller vad det nu hette. Ingen hit kom fram där. Farmors hjärta var här med sina föräldrar.
Jag försöker leva efter devisen "behandla andra som du själv vill bli behandlad".
Ibland sätts tilliten på prov och ibland så inser jag att det var nog bara jag som trodde att vår vänskap var större än vad den var. Trots att detta är en blogg som bygger på det skrivna ordet, så är det talade ordet alltid bäst.
Men, det är som en klok man i det STORA partiet en gång skrev i sin blogg, "Det är bara att bryta ihop  och komma igen" Så, det gör jag nu!

I dag har jag umgåtts med mina systrar. Dom är goa dom!!! Jag tycker om dom sååååå mycket!!! Jag har ju två biologiska systrar, sen så finns det två extrasystrar. Den ena finns i Helsingborg och den andra bor granne med min äldsta syster. Så, idag när fikade så var det bara hon i Helsingborg som fattades och hon fattas mig ofta, för ofta. Men vi ses ju i Juli, när min son ska gifta sig, hon är gudmor till honom och gudfarmor till mitt barnbarn.

Ikväll så har vi sossar medlemsmöte på dagcentralen i Bro. Direkt efter så är det kommunal grupp som är en av flera förberedelser för kommunstyrelsen på onsdag.

Så, nu blir det ärtsoppa som uppladdning inför kvällens begivenheter.

Lev väl!

3 kommentarer:

  1. Men vad är det som har hänt?
    Hoppas inte något slutgiltigt mellan dig och "vännen".

    SvaraRadera
  2. Nej då, Kristina. Det kommer nog bara att bli på ett annat sätt. Jag tar två steg tillbaka från det jag trodde var riktig vänskap, men det behöver inte leda till ovänskap, utan en annan sorts vänskap........

    SvaraRadera
  3. Det är nog ett bra förhållningssätt :-)

    SvaraRadera