onsdag 24 oktober 2012

Som socialdemokrat så är man långt ifrån maktens centrum när man är i opposition och det är väl så det ska vara.

I går var kommunen både i SvD och på Radio på morgonen och jag, som ändå är 2:e vice ordförande i Socialnämnden, fick ett samtal från Ordförande straxt efter kl 17 i går kväll, där hon informerade mig. Hon tyckte att jag hade kunnat läst pressmeddelandet som låg på kommunens hemsida.
Det ni, mina vänner, är demokrati i den moderatledda Alliansen!
Vi sossar får nog lov att lära oss ett och annat om demokrati!

Sur? Jag? Nej, förbannad på den nonchalans som visas!

Det var personal från vår Individ och Familjeomsorg, som larmade om personalbrist och till följd av denna kunde man inte ta hand om ärenden inom rätt tidsram. Både barn och vuxna far väldigt illa i detta läge och så får det absolut inte vara!

Jag hoppas att de personalgrupper som artikeln i tidningen och radioinslaget handlade om, får det stöd som de så väl behöver. De har, som jag upplever det, chefer som är lyhörda. Hoppas bara att de cheferna får stöd från de styrande politikerna.



Ha´re!

1 kommentar:

  1. Det känns för djävligt! Hur skall man som politiker ta sitt ansvar om man inte informeras?

    Skrev några rader på min blogg:
    http://hansbergstrom.blogspot.se/

    SvaraRadera