söndag 20 oktober 2013

Höst!
Träden släpper sina gula löv, ett i taget i ett stilla regn. Lite vemodigt, men, samtidigt mysigt. Jag minns när jag var liten och vi kastade oss i lövhögarna. Nu fick jag ett starkt minne som ni får ta del av...
När jag gick i småskolan, så fick vi, antingen vi ville eller inte duscha och bada bastu varje fredag i brandstationen som låg bredvid Härneviskolan. Killarna badade på fm och då var skolvaktmästaren Åke vakt.
När vi tjejer badade på em, så var hans fru Karin vakt. Det behövdes, för så fort vi kom ner i duschrummet så satte vi på alla takduscharna, fyllde några plastbyttor som fanns för att ha när man tvättade sig, satte de fulla plastbyttorna över golvbrunnarna så att vattnet steg på golvet och så satte vi oss i tomma plastbyttor och försökte åka båt i vattnet. Tant Karin kom ju alltid på oss och tog bort byttorna, men, det var kul och spännande.

När det fanns snö ute, så kunde man springa ut från duschrummet och rakt ut på tomten bakom brandstationen och rulla sig i snön. Killarna gjorde det ofta, vi tjejer var inte lika modiga. En gång när killarna hade rullat i snön, så hade Sören skurit sig på rumpan på något vasst. Oj, vad det var spännande att titta på blodfläckarna i snön!

Detta dök upp med anledning av att kasta sig i lövhögarna.....

Torsdag och fredag ska jag på Äldreomsorgsdagarna i Älvsjö. Det brukar vara intressant. Den här gången får jag sällskap av Marlene från Kd och det ska bli skoj, vi har ju ett förflutet tillsammans.

I går knackade vi på 150 villadörrar i Bro. Det var jättekul! Många bra samtal genomfördes och 2 nya medlemmar fick vi. Nu är Höstkampanjen över för denna gång och nästa höstkampanj är valrörelsen! Det ska bli så spännande och roligt. För kul, det har vi i vårat gäng. Det är så sköna personligheter och en härlig blandning.

Näe, nu ska jag snora vidare.

Ha´re!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar