söndag 24 april 2011

Höga Kusten

Sitter på en altan i Noraström på Höga Kusten. Lyssnar på mitt sällskap, som just nu består av sambon , vår värd som spelar på en vattenkannetrumpet och ett stort antal fåglar. Sädesärlan är här och i går hörde vi Rördrommen. Staren har flyttat in i sin holk på grannens ladugård. Visst ja, grannen två hus bort sågar ved. Det gör han tydligen jämt.
I går blev jag lite orolig. För tre veckor sedan, så opererade jag bort en knöl på benet. Efter att stygnet togs bort, så blev det en ful svart sårskorpa. I går hade jag jätteont runt såret och när jag tittade, så stod sårskorpan rakt ut, det var jättesvullet! Jag blötte upp med en dusch och då började det sippra ut vätska, schysst undertryck! Vi åkte in till Kramfors och jag gick på apoteket. Där köpte jag omläggningsatiraljer, så nu börjar det bli bättre. Det har kommit ut rejält med var......usch!

Här pratar politikerna om att lägga ner 7 skolor. Alla elever ska koncentreras till två nya enheter.
 Det skulle innebära att de barnen som går i lågstadiet, kan få upp till 10 mil i resväg varje dag! Det är inte klokt!! Det måste ju vara bättre att ha mindre enheter för de mindre skolbarnen.

Nåja, nog för nu!
Må bäst!!!!

1 kommentar:

  1. Aktuellt för antibiotika!

    Stackars barn om de måste börja så lång resväg dagligen. Hur mycket ork blir kvar för skolarbeten... satsningen för framtiden?

    SvaraRadera