fredag 30 mars 2012

Äntligen Fredag

Ska straxt iväg och ha en vigsel. Må de leva lyckliga i alla sina dagar.

I går var jag engelskspråkig. Åtminstonde halva dagen. Jag träffade partivänner från en stad i Makedonien som heter Bitola. De har varit här förut och flera av mina kamrater har varit där. Vi har ett samarbete gällande hur man bedriver en valrörelse. Det som dom berättade igår är kanske inte häpnadsväckande, men ändå. Vissa partier betalar folk för att de ska lägga sina röster på ett speciellt parti. Det finns bara en röstsedel för varje person som är röstberättigad i just den vallokalen och på den röstsedeln står alla namn på de som ställer upp i valet, man har inte röstsedlar partivis som vi har här. När personen har röstat, tar den att kort på röstsedeln innan den lämnas till valförättaren och sen visas kortet upp för den som lovat betalt för rösten och man få betalt. Demokratiska val???

Vi tog med våra Makedonska vänner till den föreställning som Kulturskolans lärare höll i går i Ekhanmmarskolans aula. Den hette "Under ytan" och utspelades på ett rev i havet. Den var bra!

Förra helgen hade vi årsmöte i sossarna. Vi fick en ny ordförande. Bengt Johansson. Han har tidigare jobbat som ombudsman hos oss, så han kan ju allt.  Jag ska under året sköta en del av administrationen på vår expedition och det ska bli roligt!

Sist, men inte inte minst, så vill jag berätta att jag har blivit farmor igen! Till Nathalie Ahlin!!! Hon föddes den 9/3. En till att pussa på!

Nej, nu måste jag göra mig presentabel inför vigseln.
Trevlig helg!

Ha´re!!

1 kommentar:

  1. Grattis farmor och grattis till Nathalies stolta föräldrar också!

    SvaraRadera