måndag 16 februari 2015

Lycka!

Ja, för min gubbe alltså. Jag börjar få ont i halsen och med det tillhörande heshet. Jag känner att det är skönast för mina stämband om jag är tyst....

Ja, jag är lycklig också. Idag var jag till tandläkaren för att laga en tand som det gick en flisa ur för en vecka sedan. Jag tog, för snart tre år sedan en tandvårdskostnads försäkring hos folktandvården. De första två åren har jag nog förlorat lite men samtidigt haft tryggheten att om något går sönder i munnen så behöver det inte gräva ett djupt hål i dagskassan. Dagens lilla stund i stolen skulle ha kostat 1500:- och det gick på försäkringen. Besöket hos tandhygienisten om en vecka för att ta bort lite tandsten går på samma försäkring. Me like! Det känns som om jag redan ligger på plus+

Ha´re!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar